Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden
Schoonheidssalon Mooi bij Merel
Adres :
Bosch 17, 3353GC Papendrecht 
Telefoonnummer : 
0681909441
Geopend:
Maandag t/m dinsdag, 09:00-17:30 uur
Woensdag, 09:00-21:00 uur
E-mail adres : mooibijmerel@outlook.com
KvK-nummer : Rotterdam 72560312
BTW-nummer : NL002255128B07

-Artikel 1 - Verplichting van de ondernemer
-Artikel 2 - Verplichting van de Consument
-Artikel 3 - Betaling
-Artikel 4 - Aansprakelijkheid
-Artikel 5 - Klachten
-Artikel 6 - Geschillenregeling
Artikel 1 - Verplichting van de ondernemer
1. MooibijMerel staat ervoor in dat de door haar verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen. 
2. MooibijMerel licht de consument in over de aard en omvang van de behandeling, de in redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico's verbonden aan de behandeling. MooibijMerel vraagt de consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren. 
3. MooibijMerel wordt geacht te werken volgens haar beste kunnen, de geldende wet- en regelgeving, beroepscompetentieprofielen, branche specifieke normen en richtlijnen en de laatste stand der techniek. En verstrekt op basis hiervan adviezen en/of voert de behandeling uit. Indien noodzakelijk wordt een consument geadviseerd om voor aanvullende behandelingen of beoordeling een andere discipline te consulteren.
4. MooibijMerel zal geen handeling verrichten die buiten zijn beroepscompetenties valt, zoals vastgelegd in de Beroepscompetentieprofiel.
5. Voorafgaand aan of bij de aanvang van elke behandeling of reeks behandelingen dient MooibijMerel de consument te informeren over de ter zake geldende prijs. Bij een reeks behandelingen zal de afgesproken prijs niet tussentijds worden verhoogd.
6. De annuleringsvoorwaarden, voor zover van toepassing, worden kenbaar gemaakt aan de klant voordat de overeenkomst tot stand komt. 
7. Voor zover van toepassing op de beroepsgroep handelt MooibijMerel overeenkomstig de op haar van toepassing zijnde bepalingen volgens Wkkgz.
Artikel 2 - Verplichting van de Consument 
1. De consument dient de ondernemer voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen. 
2. De consument heeft de plicht alle door de ondernemer gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig heeft. 
Artikel 3 - Betaling 
1. Betalingen aan MooibijMerel dienen contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden. Contante betaling omvat ook bijschrijving van de verschuldigde bedrag op een door MooibijMerel aangegeven bank- of girorekening op het tijdstip van de koop of levering, of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen. 
2. Bij een reeks behandelingen kan MooibijMerel de consument verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal vijftig procent van de totaalprijs. Het resterende deel van totaalprijs zal na voltooiing van de reeks behandelingen in rekening worden gebracht. 
3. In geval de consument wegens overmacht verhinderd is de gemaakte afspraak na te komen, kunnen geen kosten in rekening worden gebracht. 
4. Indien de consument ondanks herhaald verzoek niet uit zichzelf betaalt, komen de kosten die MooibijMerel maakt om de geldvordering te innen voor rekening van de consument. de berekening van de hoogte van de kosten die de ondernemer in rekening kan brengen zal plaatsvinden overeenkomstig de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten. 
 Artikel 4 - Aansprakelijkheid 
1. MooibijMerel is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan de ondernemer of een persoon in haar dienst dan wel stagiaire is toe te rekenen.
2. MooibijMerel is niet aansprakelijk voor schade, welke aard dan ook, ontstaan door de consument onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt. MooibijMerel is niet aansprakelijk als het gewenste resultaat niet haalbaar blijkt te zijn. 
3. De consument is tegenover MooibijMerel aansprakelijk voor door MooibijMerel geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt. 
4. Bij de aanwezigheid van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de aansprakelijkheid van MooibijMerel beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de gesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. 
 Artikel 5 - Klachten 
1. Het verdient sterke aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken daarvan schriftelijk dan wel elektronisch bij MooibijMerel in te dienen. Te lang wachten met klagen kan nadelige gevolgen hebben voor de bewijspositie van de consument.
2. MooibijMerel beschikt over een voldoende bekend gemaakte regeling voor de opvang en behandeling van klachten en behandelt een klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. MooibijMerel zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn. Voor zover op de betreffende beroepsgroep de Wkkgz van toepassing is, maakt een klachtenfunctionaris deel uit van de klachtenprocedure. 
3. Als de klachtenprocedure niet tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing leidt, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie. 
4. De consument kan het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie. Dit geldt ook indien de in lid 3 van dit artikel genoemde klachtenfunctionaris niet tot een oplossing komt inzake een geschil tussen MooibijMerel en de consument. In dit laatste geval zal de klachtenfunctionaris de consument wijzen op de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie. 
 Artikel 6 - Geschillenregeling 
1. Geschillen tussen consument en MooibijMerel over totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst, kunnen zowel door de consument als door MooibijMerel aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl).
2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij MooibijMerel heeft ingediend.
3. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk twaalf maanden na de datum waarop de consument de klacht bij MooibijMerel indiende, schriftelijk of in een andere door de commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt. 
4. wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien MooibijMerel een geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet zei de consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. MooibijMerel dient daarbij aan te kondigen dat zei zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken. 
5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissing van de Geschillencommissie geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Het reglement wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd. 
6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.  
Share by: